torsdag 2 juli 2009

Nu när chocken har lagt sig...

Jag som många andra växte upp, lyssnade, dansade till hans låtar.
Kunde alla texter, kopierade hans dansteg, vann danstävlingar till hans musik.

Egentligen kanske jag förväntat mig att hans bortgång skulle vara lite så som det skedde nu.
Men så ung?
Oskyldig eller skyldig? Vet inte. Men vem är jag att döma? Only God can judge.
Bara vet om att hans musik berörde mig och den kommer leva vidare för alltid.



Har väldigt många favoritlåtar. Dagarna har gått åt att lyssna på de flesta o tittar på hans videos.
Kan varmt rekommendera.

Remember the times
Smooth Criminal
Another part of me
Rock with you
Say, say, say
I just can't stop loving you
Man in the mirror
Can you feel it
I want you back
I'll be there
Liberian girl
Jam
Rock my world
You are not alone
Heal the world
Leave me alone


Billie Jean
Måste dela med mig, det första klippet jag minns på Michael, with the Jackson 5.
Can you feel it
Vad kan man mer säga?
Tack för att du delade med dig av din underbara gåva.
All välsignelse till dina barn. Önskar att dem kan föra vidare ditt arv.
Önskar du finner den friden du alltid sökte efter.
Och att du hittade evigheten.
Ännu en legend har lämnat oss.
vila i frid
Michael Jackson
1958-2009

2 kommentarer:

  1. muy lindo!!!es la pura verdad que mikael ha inspirado a muchas personas,han få vila i fred nu.
    yo leo tu blogg varje dag...yo he tratado de escribir blogg pero siempre me da mas inspiracion el papel y el lapiz.ayer escribi mucho ,la mano se iba sola(como el luis)me dió fuerte esta vez.ja,ja,ja

    SvaraRadera