torsdag 3 juni 2010

Så...

har precis duschat o sanerat mig med desinfektionsmedel hahahaa

Jag har haft en lång dag.. först iväg o ta prover.
Sen hade jag inskrivning kl 11.00, ing 42 avd 23.

Mamma följde med mig. En manlig sjuksköterska tar emot mig.
Jag tänker.. nej nej nej.. snälla.. låt det inte vara han som ska undersöka mig.

Men mkt riktigt.. Henrik heter han, lång, blond, blåa ögon, och vältränad är han. .. suck.

Får all möjlig information om vad som ska hända imorgon. Får min tid till narkosläkaren.
Massvis med frågor, mamma skojade till som vanligt.

Han frågade mig om jag var allergisk, min mamma svarade: mot män!
Henrik blev tomatröd o jag med.

Sen in med en annan sköterska som skulle ta EKG på mig.

Pratade med sjukgymnasten.

Narkosläkaren

Sen upp igen till avdelningen prata lite till med Henrik och en dialyssköterska som skulle bestämma var utgångshålet skulle sitta.
Sen... ritade Henrik på min mage (mkt pinsamt)
funderade ett tag på om jag skulle be honom skriva dit sitt mobilnr, men den tanken försvann ganska så omgående.

Min bror tog med sig bilen hem till sig idag, han ska hämta oss tidigt imorgon.

Kl 7 ska jag vara där o förväntas få min PD-kateter kl 9.30
Ni får gärna tänka på mig då.

Tog ett långt bad o låg o funderade på hur märkligt allt är.
Jag kommer ha en slang som går ur magen!!!

Well..
Nu är det dags för sova

God bless

Cari aka manguerita

1 kommentar:

  1. Lycka till! Det går säkert bra. Det värsta med slangen är faktiskt att man inte får ta långa bad sen... Jag har haft min PD-kateter i två år nu, och har äntligen fått tid för att ta bort den!

    SvaraRadera