fredag 29 oktober 2010

Fredag

Tränat, varit o fått gjort omläggning. Det är ännu inte färdigläkt :(
Har fått prova på olika omläggningar men, har problem med alla. Dem kliar och får utslag, huden är jättekänslig... men men

Jag gör numera mina egna omläggningar, men åker in ibland för att få det kollat.
Snart kommer jag gå över till nattdialys, så det ser jag verkligen fram emot.

Det är ju fredag, hade gärna gått ut o dansat, roat mig med mina vänner.
Men sen en tid tillbaka så har jag knappt orkat gå ut genom dörren. Så jag njuter av Idol.
BTW.. gillar Olle Hedberg starkt :)

Är även jätteglad för S. Hon fick sin njure igår av sin man D.

Tänker på när den dagen kommer... då det är dags för mig. Undrar om det är min syster eller min bror som blir donator.

Ha en underbar fredag

God bless

Cadulina

2 kommentarer:

  1. Hej Cadulina!

    Tack för dina omtänksamma hälsningar!! När vi går här och drar på sjukhuset så känns det så uppiggande att få veta att andra tänker på oss. Det värmer.

    Hoppas det går bra med din PD!

    Hej njure

    SvaraRadera
  2. Hej! Tack så mycket för din omtänksamhet! Jag är jätteglad, nu när jag börjar må bättre att jag fått en njure av D och att den funkar så bra. Hoppas din syster eller bror kan ge dig en!

    Så bra att du fått PD! Mår du bättre av det än med bloddialys? Det gjorde jag och det var rätt stor skillnad. Jag känner igen mig med känslig hud. Ibland får jag smörja mig med en kotisonsalva för att få bort utslag. För mig funkar Primapore bäst.
    Ja, att få nattmaskin är jättebra, större frihet. Om du behöver resetips, har jag rest en del med maskinen och det har funkat bra men man måste planera i god tid (5 veckor före om du ska utomlands)
    Sköt om dig!
    /S

    SvaraRadera