söndag 23 januari 2011

Nattmaskinen är häääär

and I'm so happy!

Den anlände i torsdags. Har funkat jättebra, förutom.. att jag tycker den låter för mkt hahaha.
Låter som när en kabel i högtalaren disstar.

Än så länge så har det larmat en gång, då har det varit otillräcklig tömning. Bara till att lägga sig på sidan då.

Första natten satte jag fram, vatten, te skulle jag ha, fjärrkontrollerna var nära till hands. Datorn och mobilen.. så.. då var det bara till att koppla sig.

Men.. självklart så skulle jag bli kissig.. Jag som aldrig går upp på natten.. men denna gång jooo, då skulle jag tvunget upp. Så koppla ur mig under dialystiden, gå på toa, hmmm lite hungrig, hur lång tid har jag kvar 15 min, yes, jag hinner, tog en macka, kopplade mig. YES!!

Så, har haft två intensiva dagar, så idag söndag blir det ingen kyrka för mig.
Jag stannar hemma o vilar.

Ta hand om er och tänk på att.. om ni inte orkar så betyder det inte att ni är lata.
Som njursjuk så kan man vilja mkt, men det är viktigt att lyssna på kroppen.

God bless

Cari

2 kommentarer:

  1. Hej! Hoppas att det kommer att gå jättebra för dig med nattmaskinen! Det verkar skönt att slippa de vanliga påsbytena på dagen. Nattdialys blev aldrig aktuellt för mig, jag tror inte att min bukhinna riktigt passade för det. Sköt om dig! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag hade nattdialys ett tag och tycker att det hela var bra när jag väl förstod hur man hanterade allt.
    Jag har hört av andra att det kan vara besvärligt med oljud från maskinen men jag fick en som funkade bra.
    Hmm även jag blev kissnödig första natten och försökte kissa i en bunke för jag hade ingen potta hemma och ingen hade talat om att man kunde koppla ur och sen starta upp igen. Maken fick hjälpa mig att byta i sängen för lite kom utanför, sen fick jag låna en potta så det problemet blev puts väck.
    Kram på dig och kämpa vidare du gör det så bra.
    Maggan livsglimtar

    SvaraRadera