tisdag 22 mars 2011

Tillbakaaa

Hej hej!

Åter igen så har jag inte skrivit på väääldigt länge.

Har haft nattmaskinen ett tag nu. Fortfarande så är det jobbigt vid första och sista tömningen.
Annars så är det inga problem vad gäller att fylla på.

Jag vet inte vad jag föredrar... nattmaskinen eller manuella byten...
Det är verkligen pest eller kolera.

Jag gillar verkligen inte hålla på med kartongerna. Tyvärr så låter jag det vara ganska ofta o så har jag plötsligt ett berg av kartonger.
Min mamma är underbar. Måste erkänna att det oftast är hon som river kartongerna och går ner o slänger dem. Det... är... kärlek!

Min syster har fått grönt ljus att donera. Så nu måste vi sätta igång rejält med att träna.

Jag har varit förkyld o dålig, är inne på min tredje vecka..
Idag tvingade mamma mig ut o gå. Det är först då man märker hur dålig kondis jag har.

Har fortfarande min dialys mage som verkligen inte vill försvinna.
Ni får jättegärna berätta lite om ni har tips som funkat hos er, för min vägrar att försvinna.

Jag får ont så fort jag drar in magen, det gör ont när jag sjunger o använder diafragman.

Har börjat se på tv serien Entourage. Hade aldrig sett den innan.. Är nu inne på 5:e säsongen.
Ska in o titta lite mer..

Ha det underbart mina bloggisar.
Ska snart ev börja videoblogga.

Love living. Live loving.

Bless


Cari

2 kommentarer:

  1. Roligt att du skriver igen och så härligt att din syster har blivit godkänd! Ta det lugnt med träningen, i synnerhet när du är krasslig, annars kan det få motsatt effekt. Promenader är bra!

    Det är nog bara situps som hjälper för att få magen mindre. Tyvärr är det lätt att få "kortisonmage" efter transplantationen istället...

    Jag hade nästan glömt hur jobbigt det var med kartongerna. Hoppas att du också slipper det snart! Kram

    SvaraRadera
  2. Roligt att höra ifrån dig... den där sista tömningen på morgonen var verkligen inte kul, jag låg beredd att stänga av för det sög så otäckt på slutet. Sen fick jag öppna och stänga med den där klämman tills jag var klar.
    Magen ... den har blivit både kvar och större efter kortisonet sorry ...
    Kram Maggan livsglimtar

    SvaraRadera