lördag 27 augusti 2011

Oj... tydligen så är det INTE snart dags...

Yes... that's just the way it is

Vaknade fredag den 19/8 runt 6:30 med "ont i magen". Misstänkte att det rörde sig om infektion i PD. Övervägde att stanna hemma o sova bort det, men mamma var hemma och ville inte oroa henne. Så syrran kom o hämtade mig (kunde inte köra pga magsmärtorna). Kom till PD avd runt 9. Dem tappade ut vätskan och tog prover (ingen infektion).

Läkaren kom, kände på magen, lite öm på höger sida. In till röntgen o kolla magen... ultraljud.

Blintarmen var det inte (och inget låg i livmodern), men jo... stenar i gallan.

Inskriven på njuravdelningen kl 14 med besked om att jag ska få antibiotika i dropp över helgen. Får besked på måndag hur man ska gå vidare (skulle påbörja immunhämmande på måndag).

Gråter en skvätt

(yes, us superheros cries to)
börjar bli medveten om att den operation jag var inställd på inte kommer att ske.. men inget är säkert än, tydligen så har jag enbart haft ett lindrigt gallstens anfall.

Måndag, ronden går... Blir opererad på tisdag 23/8. Har inflammerad gallgång. Gallblåsan måste bort. Får inte använda buken, måste ju ha dialys. Det blir att operera in CVK vid halspulsådran (yeaaah great, not).
(yes, that's my well patched right boobie)

Tisdag: Gallblåsan bortopererad, CVK inopererad.... Gör ont.... vill hem

Onsdag: ONT.... vill hem

Torsdag: Får första bloddialysen, lite läskigt men ändå helt ok. Ligger och lyssnar på musik de tre timmar det tar att rensa blodet. Har ännu inget namn på min vampyr kavaljer som gladligen suger ut blodet.... VILL HEM

Övertygar läkarna att jag mår bättre av att vara hemma med smärtstillande (panodil, what a joke).... får åka hem på permission (yippie)








Mumien får komma hem o sova i sin säng (äntligen)

Fredag: åter till sjukhuset, prata med läkarna, blir utskriven, åker hem, får min dagliga motion som går ut på att gå runt i min lägenhet.

Bloddialys 3 veckor sedan återgå till påsdialys, sedan hoppas läkarna på att kunna utföra transplantationen inom ett halvår.... INOM 1 HALVÅR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Veckans bästa: När mamma uppmuntrar mig o säger, tänk på ngt annat när dem sticker dig, tänk på ngt fint... tänk på Salvatore!!!! hahahha Då kom första skrattet på länge.


Jag fortsätter att gå uppförsbacke(rejält omplåstrad)

Personen som tidigare sagt att snart är det nedförsbacke (up yours!) hahahaha
Här syns ingen mållinje än.

Blev ett ganska långt inlägg men har ju inte bloggat på ett bra tag.

Be blessed trots allt skit ni får gå igenom, I know I am :)




3 kommentarer:

  1. Stackare, vilket elände du har varit med om! Hoppas att kroppen hämtar sig fort. Det är kanske inte läge för att tänka positivt just nu, men det låter ändå bra att du kommer att kunna fortsätta med påsdialysen och att transplantationen inte är i fara utan "bara" uppskjuten.

    Krya på dig! Jag håller tummarna för att du slipper vänta så länge på transplantationen!

    SvaraRadera
  2. Krya på dej o en jättejätte kraum från mej<3
    Hoppas verkligen att de kan genomföra operationen snart, kraum..
    - jesse

    SvaraRadera
  3. Blev så glad när jag såg att du hade skrivit igen men inte blev jag glad av det jag fick läsa. Ohh f*n rent ut sagt sån jämrans otur, ingen ide att hurta till det hela och säga att snart är det din tur. Kan tänka mig hur eländigt det känns att falla precis före mål.
    Här slänger jag in en stor hög med goa varma kramar. Glöm inte att skriva, vill så gärna se hur det går framöver.

    SvaraRadera