måndag 16 november 2009

Tisdag 10 Nov

På morgonen hade jag ont i halsen o det gick trögt o göra mig hörd.
Ringde så sköterskorna skulle närma sig, men alla tanterna som låg i salen tog uppmärksamheten ifrån mig.

Fanns en tant som var uppe o gick mellan sängarna. Fick spel för jag ville bara vara för mig själv. O eftersom det gjorde ont o prata, så sa jag inget. Detta gjorde att hon klart trodde jag inte kunde svenska.

Infektionsläkaren kom in, med munskydd o hela monderingen. Undersöker mig hastigt, o innan hon lämnar mig (bara huvudet stack fram bakom gardinen) säger hon, ja, vi misstänker att du har svininfluensan. Så försvann hon.

Jag tänkte: AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Dem stängde hela avdelningen.

Började ge medicin åt tanterna
(inte mig, då dem trodde ju att det var jag som var apan som smittat alla)
Testade oss alla för influensan.

Den dementa tanten fortsatte att gå mellan sängarna trots sköterskorna sa till henne o hålla sig vid sin säng.

Jag ville gå o kissa, men först skulle jag ha munskydd o egen toalett fick jag också.

Bråkade sen med tanten
Insåg att jag inte kan någons telnr utantill.
Förutom min chefs direktnr+mammas mobilnr.

Jecsi kom o hämtade mig, ÄNTLIGEN kom jag hem.

Folk omkring mig har varit oroliga för att jag kan ha smittat dem,

MEN

Fick besked dan därpå, att jag inte hade svinis.
Och att jag skulle bli kallad för vaccination.

20 min efteråt ringer samma läkare och säger att det visade sig, att det fanns NÅGON i salen där dem lagt in mig, som hade testats positiv för svinis.
Så det var möjligt jag hade fått det, jag fick utskrivet medicin just in case.

Men läkaren säger att alla symptom jag haft tyder på att det är en annan influensa.

WELL.. Nu handlar det bara om att kurera mig, krypa ner i sängen o VILA.
Brorsan e på väg med mat och SOCKERDRICKA...

1 kommentar:

  1. Jag va verkligen inte orolig för att bli smittad! jag va orolig för DIG!!! seriöst!! jag höll på dö av oro! men ja e glad att du mår bra nu <3 te amo

    SvaraRadera