tisdag 13 april 2010

Händer

Idag har det varit lite kämpigt.
Ngt har hänt med mina händer.
Min vänstra hand domnar av, ibland uppåt mot armbågen.

Min högra hand domnar av då o då, men det håller inte i sig på samma sätt som den vänstra.
Jag kan inte förklara. Det är ingen smärta. Det spänner.

Benen o armarna kliar ngt enormt.

Det har hållt på hela dan. Ska försöka sova, för inatt blev det inte mkt sömn.

Orkade inte kamma genom håret, o vill inte ens tänka tanken på att jag skulle vilja tvätta håret. Suuuuuuuuuuuck.
Nu är jag väldigt glad att jag är sjukskriven från jobb.. För det känns obehagligt när jag sitter o skriver. Fingrarna tröttnar. Jag hade aldrig orkat jobba så här.

Hoppas detta släpper... Om ni kännner igen detta får ni gärna kommentera då jag upplevt domningar innan men inte så här... Det är som restless legs... fast.. arms.

Stor kram

Give me strenght...

Cari

2 kommentarer:

  1. Är det som stickningar? Jag brukar få så i händer och fötter och längre upp i armarna och benen... Drygt.. Då känns det som att de inte är en del av resten av kroppen..

    SvaraRadera
  2. Hej =) Ja det där känner jag till. Har haft så med i början på min behandling. Hade mest i benen när jag låg ner. Men även i armar och händer ibland med. Men nu på senaste tiden då mina prover har varit bra + att jag rör på mig mer så har krypningarna och ilningarna försvunnit. Tror man får det pga sjukomsbilden. Det verkar inte vara någon läkare som vet egentligen vad det beror på. Har en kille på min dialysavd som lider fruktansvärt av restlegg legs och han fick gå till psyket för att få sömntabletter så han kunde sova. Vet inte vad man ska göra åt denna åkomma men man får hoppas det går över eftersom.

    Kram Danne

    SvaraRadera