torsdag 15 april 2010

Provdags

Några bloggar om smink, mode, killar. Vissa hatbloggar.

Jag bloggar om prover.. jättekul. Ok.. inte bara jag.. jag är inte ensam. Känns lite bättre med en gång.

Min bror kom o hämta mig astidigt, eller ok.. för mig var det tidigt.

Proverna skulle tas innan kl 10. Parkerade på lastzon och in o ta nummerlapp. Brorsan passade på att ta sina prover han med. Har jag sagt det... han har anmält sig som donator. Min underbara storebror.. Älskar honom.

Han fick gå in först, tyckte det tog en himla tid. Tänkte hoppas han inte är svårstucken.. tänk om han svimmat. Han kom ut med en tablett i munnen. Dem hade tagit 15 prover!!! Jag bara.. whaaat?

Sen gick jag in, och ja, tydligen så var detta ngt annat för jag fick fylla 11 tuber med blod. Så ja, man kan lugnt säga att jag är under tranplantationsutredning. Jag hade mer vant mig vid att det var 3-4 tuber var gång man gick o tog prover.

Hem o la mig o "vila" Men sov fram till 17. Numera tvingar jag o äta var tredje timme, jag e ju inte hungrig.

Legat o tittat på film, o ska sova nu.

Jag vet inte riktigt vad som händer.

Ah, fick tid till på måndag o ska till PD avd. Lära mig lite om påsdialys.

Stor kram till er, ni krigare där ute.

God bless

/Cari

1 kommentar:

  1. Så fantastiskt att din bror har anmält sig som donator! Hoppas att allt går vägen, helst så snabbt att du slipper börja i dialys. Annars tyckte jag att PD fungerade jättebra för mig.

    SvaraRadera