onsdag 23 september 2009

Dröm

Drömde att jag var här hemma med mamma o Sheila.
Plötsligt hör vi ett billarm. Mamma säger, det kanske är din bil Cari.
Vi tittar ut genom fönstret och jag ser inte lånebilen stå parkerad där. Och kommer på sen att den står ju vid den gamla parkeringen. Och den ser vi ju inte från fönstret.

Jag går ut i trappan och tittar ut genom fönsterna i korridoren.
Där ser jag hur en bärgningsbil håller på och ska dra iväg lånebilen.

Saken är den, att jag på kvällen har parkerat sidleds, över två parkeringsrutor. För jag har ju länge sett att den stått tom, och jag mådde inte bra, därför så orkade jag inte hålla på o krångla utan parkerade över båda rutorna.

När jag äntligen kommer ner, vilket känns som en evighet. Ser jag att dem redan har låst alla mina däck. Dem håller på att dra iväg bilen en liten bit så att ägaren till den parkeringsruta jämte mig, ska få plats.
Grannen känner igen mig, kommer fram och skäller o skriker, men lugnar sig då han ser hur dum jag känner mig. Han godtar min ursäkt och går iväg.

Personalen verkar lite småroad och jag inser ju att jag kommer få betala för att dem ska lämna kvar bilen.

Det står en ljus smal lång tjej och sköter pappersjobbet. En ung kille, en gammal gubbe och... Pamela.

Hon kommer fram och hälsar med en kram, hon är ute på praktik!??!!

Den ljusa tjejen kommer fram och upplyser mig om att så här kan du inte parkera. Nä, är det sant? Säger jag och skrattar till lite. Det sarkasm uppskattades inte av henne.

Hon säger att dem har fått gjort ett jäkla jobb bara för att dra iväg bilen någon meter bara för att grannen ska kunna parkera sin bil.
Men jag ser att dem överdriver rejält. Den unge killen skojar något om att dem måste varit en jäkla bra fest jag var på natten innan.

Jag blir lite småirriterad. Antyder du på att jag ska ha druckit? Säger jag till honom. Börjar få spel på dem här framför mig, som får mig till att behöva förklara min situation. Att jag är njursjuk, jag dricker mig inte full..bla bla bla

Märker att tjejen slutat lyssna.
Istället ber jag dem ge mig fakturan. Jag vet ju om att dem kommer inte låta mig komma undan räkningen.

Tjejen ler hånfullt och meddelar mig att dem ger inte faktura. Att jag får betala på plats, annars tar dem bilen. I det här läget så börjar jag få spel, dessutom så är bilen inte ens min. Jag skiter väl i den bilen, dessutom så minns jag att jag har min bil på den nya parkeringen. Min "gamla" Nissan Qashqai.

Jag tittar på Pamela och hoppas att hon inte kommer att säga det till dem. Hon har mest hållt sig i bakrunden, och jag vill inte ställa till det för henne.

Den smala tjejen fortsätter o små håna mig och till sist brister det och jag ger henne en lavett. Hon blir chockad och går in i deras minivan. Killen säger till mig, ok.. det där var inte ok gjort.

Jag får mest spel på att dem har från en början misstolkat hela mig. Och nu har jag inte gjort saken bättre.
Sheila kommer ner för att kolla läget. Och jag säger till henne på spanska att hon inte ska nämna min andra bil. För jag är rädd att dem ska åka dit och låsa däcken på min bil ifall jag inte betalar.

Men killen uppfattar ändå ordet auto och frågar mig, har du en annan bil? För betalar du inte så låser jag däcken där med. Jag säger: om jag hade en annan bil så skulle jag inte säga det till dig. Ger Pamela en blick och hoppas hon inte säger något. Jag säger till killen och gubben.. ok, cut the crap. Hur mkt ska jag betala så jag kan gå hem.

Tjejen lutar sig ut genom ett fönster från minivanen och ger mig en liten papperslapp. Där står allt nedskrivet, hur dags dem kom, hur många låsta däck...ja mkt info. Men inte hur mkt det kommer kosta.

Jag säger vad är detta för skitlapp, helt oproffsigt. Jag vänder på lappen och där har hon skrivit priset för hand. Ser ut som något en nioåring skrivit på mattelektionen. 10.599 kr.

Whaaaaaaaaaaaaat! Är ni helt sjuka i huvet!?! Har ni tagit betalt för lavetten jag gav henne också?! Dessutom så måste jag betala kontant och på plats.
Det är ju som givet att dem kommer ta bilen. Så varför en bli arg. Jag fattar att dem är bara ute efter att lura mig. Så istället säger jag, att dem får ta bilen.

Dem åker iväg, och jag är mer livrädd att dem ska se att jag har den andra bilen.

Jag vaknar och tänker... shiiiit...
hinner vara orolig en halv sekund.

Andas ut... så skönt att det bara var en dröm.

Iallafall det med bilen... jäkla njursjukdomen är ju kvar...

Vänder mig om o försöker sova bort det med, men tankarna har börjat komma så det är lika bra o skriva ner drömmen så jag har något o göra.

Nu hade Luis sagt till mig, shiiit, vilken lång dröm... mmhmmm.. kan inte mer än hålla med.

Over n out

Hoy y siempre


Cari

1 kommentar: