måndag 21 september 2009

Jag vet inte vad jag ska säga...

Har inga ord...Förutom...

Läkares ord som surrar i huvudet på mig.

Tvingade mig upp idag, gick till jobbet. Pratade med chefen. Meddelade om operationen i oktober (mandlarna ska bort).

Jobbade klart, hem o vila. Erik från bilfirman ringde, han ska ringa om en stund igen o meddela när jag får min bil. Sa till honom: Erik, säg nu något som gör mig glad. Han lovade att försöka.

Gick o la mig för o vila, telefonen ringde igen, trodde det var Erik. Men nä, det var läkaren.

Hon skulle ringa för min sjukskrivning går ut nu i september. Jag har arbetat deltid hittills.
Hon meddelade mig att hon fått proverna från njurfunktiontestet. Sist vi kollade så låg jag runt 30%.

Jag höll andan...
Tanken slog mig, en sekunds tanke flög förbi, att tänk om hon säger... Carina.. du är helt frisk! Eller, du har nu 50% njurkapacitet! Ett mirakel! Wow...

Men jag sköt undan den tanken ganska snabbt, för jag vägrar få kallduschen.

Jag lyssnade och blundade då hon sa:

Du ligger nu på 18%........................................................................


Jag har inga ord.... just nu... så känner jag att jag vill inte tänka. För jag kommer antigen ge mig in i en förnekelse period eller i en allting-är-över period.

Så jag väljer att meddela alla som bett för mig, haft mig i sina tankar hur det står till.
Kanske är ganska utlämnade att skriva det på facebook och här i bloggen, men sen, det är ju mina vänner jag har där och som läser detta. Och jag tror att ni vill veta hur jag mår? Och dessutom så orkar jag inte ringa runt till alla berätta samma grej till alla gång på gång.

Uff.. lite jobbigt nu och nu och nu och nu, nu, nu nu....

Men jag kommer må bra. Gud är med mig.... och med dig med! Glöm aldrig det.. För det är just Han som håller mig uppe. Hans kärlek och glädje.

Over n out

Hoy y siempre
Cari


1 kommentar:

  1. Querida Carina, me duele mucho por lo que estas pasando. :( Mis pensamientos estan contigo. Yo no te conosco mucho pero me pareces ser una persona muy linda y buena. Porfavor no dejes de segir luchando. Y nunca pierdas la fè. Hoppas får träffa dig snart igen. Judith

    SvaraRadera