onsdag 27 januari 2010

Det snöööar

Längtan att gå ut o göra en snöängel har inte gått över än!

Sofia tycker jag är tokig, som sitter o tittar ut genom fönstret. Funderar om och om igen, om det inte är så .. att jag ska gå ner o sätta min fot där ingen gått i snön.

Jag mådde enormt bra igår. Sa idag till mamma att om jag bara hade mått så här varje dag, så hade jag orkat jobba. Ok, inte 8 timmar, men ni vet.. för att vara jag... o så som jag mått ... iallafall bara kunna tänka mig att jobba, det är ju enormt stort.

Gick upp o åt en macka, o sen bara kom det... Slog mig bakifrån, den högg mig i ryggen den fega jäkeln. Tröttheten.

Hur kan jag förklara?

Nu sitter jag inne i min bubbla, allt omkring mig går i slowmotion som plötsligt övergår till snabba rörelser. Ibland så hör jag inte vissa ord, då tappar jag hela poängen i det du säger till mig. O så får jag fråga.. Vänta, va sa du?
Jag glömmer bort det jag pratar om. Sitter o fiskar efter det o börjar känna paniken komma.

Att göra listan ökar i kalendern, saker man måste göra, läkartider, prover som ska tas, handläggare som ska nås. Sen kommer de saker som ska vara roliga. Vänner man vill träffa, pojkvännen som man vill ha tid med.
Men dessa saker börjar stressa en när det blir för mkt. Så vad ska man lägga åt sidan?
Då de roliga i livet är de som gör att man orkar med allt annat tråkigt.

Var ju pigg innan, så jag tänkte ta mig till jobbet o hälsa på. Men näääääääää, det höll sig iallafall en förmiddag.

Tänker på Lovisa, hennes bror har tragiskt gått bort i en bilolycka.
Man får sig tankeställare jämt.

Vem du än är som tittat in idag.

GOD BLESS YOU!

Hans nåd omsluter dig och bevarar dig.

Cari

1 kommentar:

  1. Hej gumman! Tycker att du ska gå ut och göra en snöängel! Hoppas att vi ses i kväll, puuuuuuss älskar dig :o)

    SvaraRadera