lördag 20 februari 2010

2009-04-03

Då låg jag på 30% njurfunktion.
Det vet jag, för det var första gången jag skrev i kidneybönans blogg.

Då trodde jag att jag skulle förbli med mina 30% läääänge.
Då förstod jag inte riktigt hur sjuk jag var. Då låg ord som transplantation och dialys väldigt långt bort.
Då visste jag inte om bloddialys, självdialys, påsdialys. Saker som jag då inte visste skulle göra att jag låg o grubblade om nätterna. Pest eller kolera?

Då kände jag mig väldigt ensam i sjukdomen.

Då hade jag mer aptit. Då, då då

Idag är jag nere på 18%
Man har kommit på att jag varit så trött pga av att jag hade blodbrist. Idag håller jag på att piggna till. Jag vill komma igång med träningen.

Allt är inte så dystert, jag har underbara vänner.
Blev överlycklig igår när min systerdotter, Monique, berättade att det gått bra för henne. Jag var så orolig, men jag visste att det skulle gå bra.

Var hos min kärlek i tordags, jag mådde ganska ok, men jag gick nog ganska mkt. På fredag morgon mådde jag hemskt dåligt. Fick åka hem. Men han kommer till mig istället idag. :)

Jag glömde att berätta att jag fick jättefina stövlar av honom till Alla hjärtans dag!

Nu ska jag försöka mig på att laga ihopa en liten chilensk kärleksmiddag.
(har inte lagat mat på evigheter)
Kram på er

Over n out

Cadulina

5 kommentarer:

  1. Skönt att de fixar dina järnvärden så att du blir piggare, det brukar kunna göra stor skillnad. Lycka till med middagen! Kram

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att tröttheten hänger ihop med lågt blodvärde. Får jag ge dig ett råd ... träna så mycket du kan den tid du har på dig nu. Det har du jättestor nytta av sen när det drar ihop sig, bli inte i så dålig kondition som jag var om du kan undvika det med träning.
    Ser fram emot att få läsa om dina svettiga träningspass och så hoppas jag att jag också kan få skryta om hur duktig jag är framöver med träning, så fort förkylningen är över.
    Kram Maggan livsglimtar

    SvaraRadera
  3. Kämpa på och lycka till med träningen =)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Men vad skådar mitt norra öga? Hon bloggar ;)
    Ännu en njurblogg att följa =)

    Det är då tur att vi har bloggarna, dom funkar bra som terapi.

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Ett råd från mig också: försök hitta en nivå på träningen som funkar, annars blir det inte av. Jag gav upp gymmet redan före dialysen, men gick långa promenader och cyklade på sommaren. Nu är jag otålig över att jag inte orkar gå fort efter operationen, jag blir så andfådd när jag försöker...

    SvaraRadera