måndag 1 februari 2010

Kastruller... Mamma är hemma..

Sitter o läser lite olika bloggar.. Plötsligt börjar jag höra en orkester av kastrull lock ifrån köket..

Ljudet är lite dämpat, men det bara växer o växer o växer.. och VÄXER! Det är mamma som är igång o ordnar o donar.

Köksluckor som smäller igen o öppnas, åter igen kastruller...

Det börjar stressa mig, börjar krypa längst skinnet på mig, från tårna o upp. Det tar aldrig stopp.
Jag tar ett djupt andetag o försöker kontrollera tonläget, för egentligen vill jag bara hoppa ut genom fönstret (bor på 10:e vån) o säger.. Mamma? Vad gör du?

Hon kommer till vardagsrummet o säger.. jag bara ställer iordning kastrullerna.. Jag undrade om hon satsade med vilje på att få det till o låta så mkt hon kunde.

Hon bara skrattade för hon var inte alls medveten om att det lät så mkt o hon var så inne i att ställa iordning.. Vi fick oss ett gott skratt.. för hon hade ingen aning om att jag höll på att gå i bitar inne i vardagsrummet.

Med andra ord.. jag gillar inte ljudet av kastruller...

Mamma går fortfarande runt o småskrattar åt det...

over n out

Cadulina

2 kommentarer:

  1. ...och nu undrar jag HUR många kastruller har ni för att man ska kunna hålla på så länge och skramla??? ;o)

    SvaraRadera
  2. inte många alls!
    Det är det som är grejen ju!
    Hur kan man få så lite till att låta så mkt!

    SvaraRadera