tisdag 28 juli 2009

Ännu en härlig dag på jobbet...

Det är så mysigt att sitta inne på sitt rum på jobbet. Sitter och annullerar några avtal, tar min tid. Ont i handen har jag, men försöker att ignorera det som vanligt. Ute pratar tjejerna på, man ser dem gå fram o tillbaka ibland då dem hämtar sina utskrifter. Det är en glasbur som skiljer oss åt. Det är lugnt här inne, radion är på.
Men just nu hör jag inte vad det är för låt, har mina hörlurar på, lyssnar på salsa. O jag fortsätter och annullerar.
Tittar upp o ser att man signalerar åt mig att komma ut. Finns en kund i receptionen, som kommit in med skadedjur och dem vill veta vad det är för något.
(Ja, det är ju väldigt spännande jobb man har. Ska inte säga att jag är inte är tacksam för det. För det är jag verkligen. Snart 10 år har man varit här. Men glamoröst? Ehhh... nej).
Nu ser jag väldigt dåligt, men redan en bra bit ifrån receptionen, ser jag plastlådan och jag kan redan tänka mig vad det är denna kund har i sin lilla låda.
Inne i den genomskinliga plastlådan låg det lite vattenmelon skal samt en mängd... kackerlackor.

Naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaajs.
O dessutom så var dem fullt levande!
NAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAJS!
Det var bara till att agera helt oberörd, ta till insektsmedlet o låta dem somna in.
Lämnade därefter ärendet vidare till kundservice som bokade in en saneringstid med kunden.
Och sen..... TVÄTTA HÄNDERNA!!!!!!!!!!
Till alla trogna läsare, måste jag säga, SORRY...
But this is my life.... hahahahahahahaha
Detta ingår liksom i paketet. Om ni vill veta om min vardag o vad som händer för roligt i mitt liv. Ja, varsågod!
Alla dessa historier o ev bilder som kommer läggas upp i fortsättningen, detta är min verklighet.
I'm a freaking bugladie!!!!!!!!!!!!!!!
Inget glamouröst här inte! Paljetter, strass o glitter är enbart kompensation för allt annat som borde glimra o glittra. Suuuuuuuuuck...
Någon dag, någon dag....
Jag fortsätter o drömma på, fast någon dag...
Over n Out
Cari
aka
Bugladie



3 kommentarer:

  1. Ja men det var ju bra ju, thanx for giving me more vivid pictures to have nightmares about... Bläääää på daaaaaj, hahahaha ;o)

    SvaraRadera
  2. Huuuuuhh did I mention how naaasty this is????

    SvaraRadera
  3. ... härligt med så nära kontakt med naturen mitt i storstaden eller hur Britt Marie? :P

    SvaraRadera