söndag 19 juli 2009

Så var det slut på semestern

Jag har tydligen missat att det var fint väder i malmö under veckan. Mina vänner låg på stranden, jag låg hemma o sov.
I lördags hade vi grillfest hemma hos Ingrid o Andres. God mat, mkt goda mojitos, o gamla vänner. Sjöng singstar. Blev mkt imponerad av Andres falsett.

Efter United åkte jag med Fabbe (min bror), Olivia (hans dotter), mamma o Johan o åt på Mando..... Mkt goooott

Blev tillfrågad idag om att tolka till engelska åt Wilton från MFF,han kom till United idag.
Men det blev inte riktigt så. Men istället hoppade jag in o tolkade till spanska.

Andreas Frankner predikade idag.
Religion ger fördömelse, Jesus ger förlåtelse.
Religion kommer med regler, Jesus erbjuder en relation.
Religion kommer med förbud, Jesus erbjuder ett nytt förbund.

Guds rike inkluderar alla oavsett status, bakrund eller tillhörighet.
Guds rike involverar alla och hjälper fler att komma till Jesus.
Guds rike är en fest dit alla är inbjudna.

Alla står på gästlistan, men alla behöver o.s.a
Jag har tackat ja till den festen. Har du?

That's all folks!

Over n Out

Hoy y siempre

Cari

3 kommentarer:

  1. YEEESSS I have... och jag står på VIP listan!!! hehehe kraaam, love you

    SvaraRadera
  2. Wilton, nu blev jag ledsen att jag fick jobba ännu mer, inte bara att jag missade predikan....

    SvaraRadera
  3. sera el grillfest que me perdi por haberme quedado dormido? jajajaja! La volaita! :)

    SvaraRadera