måndag 6 juli 2009

I got the bastard!!!

Måste börja berätta om mitt traumatiska
encounter with le bug.

Scenario:
Jag bor i en 48 kvm lägenhet, det är varmt, fönsterna måste vara öppna annars är det bastu härinne. Jag sitter med laptopen i knät, fötterna på bordet. Slappnar av välförtjänt efter dagens United pass. Som för den delen var helt underbar.

Ingrid o Andres kom till kyrkan med lilla Mariella.
Omar kom också, och jag träffade en "gammal" klasskompis från grundskolan.
Lite skoj var det att höra att hon upplevde mig som tjejen alla killarna gick efter (not) och att jag var en liten tuffing (correctomundo) ;)

Efter det var vi o åt på "Mendo"(Mando) med
Marie-Louise o Sofia.
Ni som känner mig vet att jag beställer alltid samma sak, jag är inte den som prövar på något nytt. Utan jag håller mig till det familjära.

Plankstek.
Efter det körde jag tjejerna hem, hade en liten pratstund med helt underbara M-L.
Jag hoppas verkligen hon inser hur fantastisk hon är, men jag lovar mig själv att påminna henne oftare. Hon åker till Barcelona imorgon (idag) med sin syster. Ser fram emot att se henne igen om en vecka.

Efter det har jag pratat med en ny bekant från Florida. Under samtalet så skedde detta...
O nu återkommer jag till min traumatiska upplevelse.

Jag hör något som låter som en minihelikopter.
O jag tänker omedelbart..... Nä... låt det inte....det får inte vara...

Men jo... det var en pingborre/ollonborre.
Vet inte exakt vilken av dem, men får skriva båda namnen ifall Emil läser detta.

Sjuuuuuuukt heeeeemska e dem.
Till detta, måste jag tillägga att jo, jag arbetar ju på Anticimex.

Men.... I WORK WITH PAPERS!
NOT WITH FREAKING BUGS!

I'M NOT THE ONE YOU CALL WHEN YOU HAVE BUGS!
I'M THE ONE YOU CALL WHEN YOU DON'T UNDERSTAND YOUR INVOICE!

HAHAHAHAHAHA
Iallafall, efter att ha lämnat Hiriam (han från Florida) halvt döv, så var jag tvungen att börja leta rätt på the sucker. Letade o letade men hittade inte den.

Efter att ha suttit i sängen o väntat in honom (borren) så tänkte jag, näää
Så här kan jag ju inte ha det, jag vägrar gå o lägga mig så här.
Tänk om det börjar flyga omkring o landar i håret på mig (biggest fear) när jag sover.

Så jag beslöt/tvingade mig till... vänta...
Mellan dessa beslut... loggade Robban in.
O jag berättar detta för honom om att jag fått in en bug.
O han helt kaxigt: äh ta ut den bara.

Så skickade jag en bild till honom efter han frågat mig: vänta lite, hur ser en sån ut.

O han bara...
shiiiiiiiiiit, motherf****, vad är det!!!

Så säger han: tack för det!
Tack för att du gav mig mardrömmar.

Hahahahaha
Robban... Du är en meeeeeeeeeeeees.

hahahahaha

Nä...

Iallafall.
Jag gick upp o letade igen, o där satt den, sittandes på soffans armstöd, rökandes på en cigarr o läste tidningen...

Inte riktig... men det kändes så, el patuo.
Vad som följde därefter är lite brutalt, så om ni tror att jag snällt fångade in den och släppte ut den i det fria, då kan jag med en gång säga upp vår bekantskap för ni känner mig verkligen inte.

Men utrustad med en rullad tidning o en sprayburk (fråga mig inte), så smällde jag till the intruder/inkräktaren.
He didn't even saw that coming, sittandes där med sin tidning o cigarr. Han satt säkert o småpratade i telefon med sin nya flamma. Jag smällde till honom så pass, att han inte blinka ens.

Sen sprayade jag honom (just in case) why?
Jag hade slut på tårgasen.
Så här ser han ut.


Yeah! Bäst för er o hålla er borta! Låt detta vara en varning för alla er andra ping pong o ollon borrar o vad ni än heter!

Då bilden blev suddig (fick bli ett snabbt foto, den kunde ju ha fått liv igen) hittade jag en annan bild så ni ser hur äckliga dem är.



Nu kan jag lugnt gå o lägga mig, dock med stängda fönster. Så, det är bastu här inne. Det är vid dessa stunder jag saknar en man i hemmet. En riktig man! Som inte är rädd för insekter!
Skojar med dig Bubbi, jag vet att du är en tuff kille... deep deeeeeeep within somwhere, in there, deep deep, you just have to search for a while within you.
;)
Over N out for now
Hoy y siempre
Cari

4 kommentarer:

  1. HA HA HA HA, aaaaaaaaahahahahaha. I don't know what to say but, haaaahahahahaha.

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha ha..du är fööör rolig!!!!! jäkla insecto asqueroso!! Men you go girl, så duktigt av dig! Just kill those motherf%&&¤s! Du behöver ingen jäkla man, du är superwoman!!!! Looove u!!!!

    SvaraRadera
  3. Du börjar bli farlig....:)

    Cuidate /Magnus

    SvaraRadera
  4. men halloooo, va fan!!! vill ha en fet bugg i nyllet när jag sitter o käkar framför laptopen....
    o sen sprayade du den oxå,,,räckte det inte att du mosa fanskapet med jubileumsnummret av Vogue magazin, tjockare än gula sidorna.
    De sprayerna ni töser använder hade ju kunnat döda dinusaurierna oxå...hmmmm!!!
    /Robban

    SvaraRadera