söndag 5 juli 2009

Playa, Cuba Café, United

Har badat i havet 3 dagar i sträck.
Solat o skrattat med vänner o familj.
Jag känner mig något utvilad, men kroppen vill inte riktigt.
Händerna värker som bara den. Nu när jag sitter o skriver hänger inte vänster hand med riktigt. Och då jag jobbar med datorer så känner jag direkt igen när något inte är som det ska.
Jag får ringa imorgon till vårdcentralen (igen) o be om en tid. För jag har tränat händerna, men det hjälper inte.
Det är inte bra.
O när det har gått så långt att jag själv säger det... så är det INTE bra.

Var ute igår på Cuba Café, med kusinerna, Sofia o M-L, Ingrid, Moreno, Omar, Äng.
När jag satt där ute så såg jag el pastel de caca.
Men som min svåger sa, låt inte det ta din energi ifrån dig.
Det kändes ändå så utlämnande. Hade velat att Luis eller Jecsi o John varit där.

Det var sååååå varmt därinne i lokalen att jag höll på att få frispel då o då. Som tur var gick vi inte in o dansade på dansgolvet när det började bli överfullt.

Kom hem runt 4 tiden när jag körde hem.
Då kom tröttheten ifatt mig. Kändes som att jag hade druckit en del.
Men det är njurarna. Som säger ifrån.
Ni förstår. Min själ vill dansa o ha kul, men min kropp vill inte bli uppbjuden. Så den blir tvingad att dansa o röra på sig i högklackade skor.
Och så tänker den väl... Ja, ja rör du på dig, jag kommer hämnas när vi kommer hem.

O det gör den, big time...
Har sovit ut idag, vaknade ganska sent.
Hade 7 missade samtal, 5 sms.
Blev rädd o trodde något hänt, men det var Familjen som skulle gå o se Ice Age o undrade om jag skulle med.

Nej, jag tar det lite lugnt nu inför United som idag börjat med sommartiderna.
Kl 18:00 sätts showen igång. Idag står jag inte på scen.
Jag kommer tolka till våra engelsktalande besökare. Får se hur det går, då det var väldigt längesen jag tolkade.
Har mest tolkat till spanska.

Har efter mycket om och men, gått ur Security och även Info.
Men kom på att jag fortfarande är med i tre team, jag har ju ändå admin o nu tolkning.

Alltså hade jag varit frisk.... Hade jag kunnat varit med i 6 team!!!!!!!

Men det får räcka med musiken... Så jag får prata med admin o tolk.

Nu ska jag börja göra mig iordning. Det är lite molnigt ute men verkar ändå vara varmt.

Over N out for now.

Hoy Y Siempre

Cari



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar