tisdag 21 juli 2009

Stängt pga av sjukdom, välkommen åter...

Sitter o somnar framför datorn, försöker att hålla mig vaken.
Har arbetat idag, mådde ganska ok fram till 11:30.

Då kom den på återbesök... tröttheten.

Hade ont i händerna, armarna matta. Ville heeeeeeeeeeeem.

Åkte dock inte hem med en gång, hjälpte Victor (en vän) med sitt.
Sen direkt hem, kom in i hallen. Stängde av mobilen.


Tänk på hur välsignad du är som har den där vännen som lyssnar på dina problem o hjärtesorg.
Att någon bjöd hem dig på en fika.
Någon erbjöd sig att bjuda på middan.
Någon sa att dem kunde lägga ut pengar så länge tills du fick dina pengar.
Någon körde dig dit du ville.
Någon gav dig råd.
Någon bjöd dig på bio.
Någon fick dig att skratta.
Någon fick dig att minnas tillbaka och fick dig att le åt det fina minnet som du glömt.
Någon gav dig en kram.
Någon skickade ett uppmuntrande sms.
Någon gav av sin tid.

Någon ger o du får.

Jag vill bara ha sagt (innan jag somnar) nästa gång du tänker:
Gud hör inte mig, han säger inget till mig. Varför visar han inte sin kärlek till mig?

Tänk till lite innan. För du vet, Gud är god, o hans nåd är ny varje dag.
Han ger dig kraft varje dag. Styrka som du väljer vad du vill lägga fokus på.
Du kan välja att ge 100% åt dig själv o dina problem.
Eller så kan du dela med dig av den styrkan du får o den kärlek o sprida ut den.

Jag väljer att ge.
Inte för att jag ska få igen, utan för jag vet att just DU behöver det.

DU behöver veta att Gud tar sig tid, att han älskar dig och att han vill hjälpa dig.

Han använder dig o mig. Som förstått hans budskap. Att förmedla detta.
Stoppa inte välsignelsen, låt den flöda.

God bless you som läser detta, ta in det o ge vidare.

Nu ska jag vilaaaaaaaaaaaa.

Hoy y siempre

Cari "Trötter"

2 kommentarer:

  1. Ay hermana!!!! Muy bonito... se paso hermanaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!! camao carmarse! hehehe!

    SvaraRadera