torsdag 9 juli 2009

Kvällsdopp i Ribban

Semester vecka numero dos, two, två.

Först hjälpte syrran o svåger med barnpassning.

Sen åt vi frukost tillsammans.

Iväg senare till Lilla torg där det minglas av människor från United. Helt underbart.

Hade pratat med Sofia att jag ville sticka ner o ta mig ett kvällsdop. Något jag aldrig gjort innan, och aaaaaaaaldrig trott jag skulle göra. Men jag har förstått att jag måste ta för mig mer av livet. Jag vill inte låta deppig nu, men man vet inte hur lång tid vi har här i livet. O jag har bestämt mig, jag vill njuta av livet.Så detta var en av sakerna som stod i min lista... Ut o ta ett spontant kvällsdopp.

Jag, Sofia, Pamela & Carla gick ut på bryggan. Vi kände av kylan från havet o vinden blåste som bara den. Vi tänkte nog samma sak. Och vi var inte sena med att dela våra tankar.

Sofia tyckte jag var galen, och hon tyckte väl hon var galen som gått med på min galna idé.Nåja, jag gick o trallade något om att vi snart nådde vår slutliga destination, försökte sjunga bort min ångest.

Så hör jag Sofia säga: Jag säger bara en sak. Jag vill se dig ens gå ner o doppa din tå i vattnet.

Jag: Du, Sofia...(tänkte jag) jag ska doppa min tå. (o lite till) Men det trodde jag knappt på då.

Sofia:Vill du simma till flotten? Det sa hon bara för att när vi häromdan (när det var jättevarmt by the way) var på ribban, så ville Fabbe o jag simma ut till flotten. Men jag visste att det skulle jag aldrig palla, men ville ändå ha med mig Sofia ut. Hon insåg också sin begränsning.

Jag: titta ellos han nadado, ellos han nadado (titta, dem har simmat, dem har simmat)
Sofia:si pero ellos son locos (ja, men dem är galna) hahahahaha... gillar det svaret.
Sofia:son sueco (dem är svenskar)O där gillar jag mitt svar...

Jag: And we are too (det är vi med)

Jag: Ska vi ut till den flotten

Sofia: Jaa I race you, du först, jag ger dig några minuters försprång.

O vet ni vad...Vi gjorde det....Det ingen blatte ( i vår omgivning iallafall) gjort.

Det jag aldrig hade gjort för ens en tusenlapp.

Innan jag bestämt mig, doppade jag faktiskt i tån. Vattnet var inte alls kallt!

Jag o Sofia, vi skrev historia....

Nu känns det som att vi kan ta oss an anything.

Häromdan fixade jag pingborren själv, idag kvällsdopp.

Vad väntar mig imorgon... only God knows... men vad det än är... så kommer jag ta för mig.

OVER N OUT

Hoy y Siempre

Cari (med ännu ett vuxenpoäng)

3 kommentarer:

  1. Taada däääääää tada dääääää tada dääääää
    tadda dääää, tädädätädätädädäääädääääääääääääää
    Yup we did it!!!
    Weeeeee are the champions my frieeeend, weeee'll keep on fighting 'til the end... we are the champions WEEEEEEEE are the champions, no time for losers 'cause WE ARE THE CHAMPIONS OF THE WORLD!!!!

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHAHAHAHAHA
    DAMN RIGHT WE ARE!!!

    SvaraRadera
  3. weeeeeeeeeeeeeeeeena!!! Oie pero en el video nunca se vio la lanzada al agua!! MAAAAAAAAAL!!
    bONITO! mUY BONITO EL INLÄGG! :)

    SvaraRadera