torsdag 8 oktober 2009

Playa

Både mina mor/farföräldrar har gått bort. Jag hann aldrig lära känna dem.
När jag var liten var det dem som drog mig till att vilja resa till Chile, jag ville veta hur det var att sitta i morfars knä.
Be mormor om godis. Lyssna på farfars gnäll, eller se när farmor stickade...
Detta är bara ngt jag kunnat föreställa mig, bilder i huvet. För...dem hann gå bort, o jag hann aldrig lära känna dem...

Men sen fanns det:
Luis Maureira
Han var ledaren i Gruppen där jag sjöng.... Playa

Började i gruppen när jag var 12 år, sjöng kör tillsammans med Monica. Ska inte avslöja exakt hur gammal hon var då, men vi kan säga hon var inte yngre än mig...
Kan enbart berätta några historier, då jag faktiskt tyvärr glömt det mesta!! Jag vet sorry, men Monica brukar påminna mig. (tror ibland hon hittar på ganska mkt bara för att jäklas med mig)
Gruppen bestod av 8 män, o vi två... Las chicas del playa...
Luis "el viejo" höll stenhårt på oss, vakade över oss som en hök. Han lät aldrig något ont hända oss under den tiden.
Svårt att tro, i den branschen vi rörde oss, men vi fick aldrig uppleva slagsmål, fylla, droger... Allt detta höll han oss o resten av gruppen långt ifrån.
Vi reste över hela Sverige samt var mkt aktiva i Tyskland. Vill inte ens minnas resorna över till Tyskland.... på den tiden var jag väldigt sjösjuk....
Han var typisk gammal sur gubbe, men hade glimten i ögat, o ja, han blev med åren min morfar...

El viejo gick bort 2005, det hade då gått hela 12 år, sen sista gången jag var på scen med honom... o gruppen Playa...


Kan bara säga att jag saknar den tiden enormt mycket...



over n out
Cari

1 kommentar:

  1. så fint,jag kommer också ihåg den tiden,vi hade så rolig,man betyde någon för många ....mi viejo,du var en sann vän när jag var ledsen...men vi skrattade massor med,tack cari för den tiden när jag och min kompis norma ( monicas mamma)åkte lite överralför att titta på playan och vi dansade och hade rolig.mama

    SvaraRadera