fredag 19 juni 2009

Mi amigo Luis

Vi träffades en kall november kväll, året var 2008.
Jag vandrade omkring och gjorde just ingenting när jag plötsligt stötte emot något.

Jag tittade ner och såg en filur titta upp mot mig.

Jag sa: Hej! Vad gör du?
Han sa: Jag hade tappat bort min hand. Men nu har jag hittat den.

Jag tyckte han var lite småtokig och påminde lite om mig själv och jag minns att jag tänke: Hmm, det här verkar vara början på en vacker vänskap.

Det finns mycket man kan säga om dig. Du ler alltid.
Ibland "fastnar" du.
Behöver jag säga du är rolig?
Hade jag fått välja någon att spendera min tid med så är det med dig.
Du tar fram mina bästa (roliga) sidor.
Och jag skrattar mer med dig än vad jag gör med någon annan
(ingen annan fattar min humor)
Du får mig att glömma bort min sjukdom.
Du anar nog inte hur mkt jag värdesätter din japanska vänskap.
(Tananaaaa(musica), aca viene tu familia)
Ya, cabro pesao, no te diga nada mas bonito!
Vardagliga ord:
Chiaaaaaaaaaaaaa
Oooo, que le pasa a mi mano?
Zaaaaaaaaaaaaa!
Nä men hej!
Hemskt mycket hej!
Hej hopp...(ja du vet sen)
Det här var ju trevligt!
Det här var ju en utmaning!
Staffan var en stalledräng
Try no to get worried, try not to turn on to ( y yo, Luis callate)!
Farväl
Adjö
Ayyy hermano
que me quiere dar!
Me dio!
Herr Kapten! Sätt maskinen igång
Du gamla du fria!

La voix (las nubes)
Chu...

Te hago el ocho!
Yo se que ALGUIEN...
YO NO ESTOY LOCO/LOCA
Oie! Gallo!

Pero la que me mato...
O jag behöver inte ens säga hela meningen.
Me corto...
mitad de la otra...
pinza.

Luchi Guchi
Vad önskar sig nu denne unge man som idag fyller 27 år?
Hade jag kunnat hade jag köpt dig en ananasplanta.
Jag hade gett dig världens största kexchoklad.
Fixat en dejt med Julia Roberts.

Men du får nöja dig med denna lilla tributo,
från en galen 156 cm liten (LÅNG) människa que no para de preguntarse:
De donde sacamos tanta wea?


Feliz Cumple
Ojala lo pases (pasemos?) bien.

Önskar

La unica
La diva
(La mano)
Cari
aka Britt-Marie

Y quien lo dice?
LA NOCHE!!!

(ay que me dio otra vez)

2 kommentarer:

  1. AW! Grattis på honom! ni är så roliga båda två :D Massa kramar!!!

    SvaraRadera
  2. jajajaj!!! GRAAACIAS!!!!! JAJAJAJ ME MATE DE LA RISA!!
    Que bueno poder aportar algo bueno a este mundo con mi alegria!
    Lindo regalo de cumpleaños.. gracias! :)

    SvaraRadera